چرخش تایر

چرخش تایر در حالت ایده آل، چرخش لاستیک باید هر ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ کیلو متر انجام پذیرد. هنگامی که این کار به طور مداوم انجام پذیرد، منجر به هندلینگ بهتر و طول عمر بیشتر لاستیک می شود . با این حال، این مهم است که به یاد داشته باشیداگر وسیله نقلیه دارای قطعات مکانیکی معیوب و یا دارای فشار باد نا مناسب باشد چرخش تایر به تنهایی نمی تواند مانع سایش سریع یا ناهموار تایر گردد.

الگوهای چرخش Forward Cross این الگو برای خودرو های دیفرانسیل جلو استفاده می شوذ

Rearward Cross برای خودرو های دیفرانسیل عقب و چهار چرخ متحرک

X-Cross ضربدری:همچنین برای چرخ عقب و وسایل نقلیه درایو ۴ چرخ – اما همچنین می تواند به عنوان جایگزینی برای روش به جلو صلیب برای خودروهای دیفرانسیل جلو استفاده می شود

Front-to-Rear & Rear-to-Front . در درجه اول برای وسایل نقلیه ای که مجهز به لاستیک جهت که در محور جلو و عقب از همان اندازه لاستیک استفاده می شود

Side-To-Side در درجه اول برای وسایل نقلیه مجهز به لاستیک غیر جهت دار با اندازه های مختلف در محور جلو و عقب استفاده می شود

لاستیک زاپاس را چه کنیم؟ اگر لاستیک زاپاس هم اندازه ۴ لاستیک بعدی میباشد باید با توجه به الگو های چرخش موجود در دفترچه خودرو در از آن استفاده کرد و یا آن را به عنوان لاستیک عقب راست وارد الگو ها کرد. از لاستیک یدکی موقت نمی توان در چرخش تایر استفاده کرد.

basics_rotation_pic1

نماد اعتماد الکترونيکي